HeartBeat

mEh Kenal2

My photo
Lebih dikenali dengan nama Bukhairiah yang thasil dari gabungan bunga2 chenta antara Bukhari dan Khairiah. Nama sebenar ai Ummi Khairiah Kassim...anak kelahiran Muo,Johor, bbintang Pisces tahun 1983...menetap dan mcari rezeki di Melaka...punya suami y romantika d amor,Ahmad Bukhari...punya sepasang anak,Ahmad Saiful Azeem dan Ummi Nur Eirdiena...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, August 26, 2011

Sblm balik, isi Borang Balik Kampung ni

Bismillah...
xTra vaGanza


nah, saya dgn baik hati bg korang kmudahan cari  form ni
g kat

sblm korang mmulakan pjalann balik kg halaman, kunci pintu, tutup suis sume
kuncikan pili gas, tutup tingkap..
(nasihat utk diri sndr gaks)

sblm balik, singgah dulu balai polis yang berdekatan..
pastikan, kwsan rumah korang tu adalah di bawah pntadbiran balai tersebut...
xtau? g je balai polis, n bertanya lah..
XBERTANYA SESAT JALAN KAN...

nk lagi mudah? xpayah print, g je balai n amik borang kt ctu n hntr...
isi tarikh pergi n balik, barang berharga yang ditinggalkan..klo tglkan kete or motor, kunci tu bawak balik skali...


pengalaman ai pada thn lepas, polis kwsan umah ai siap cek umah ai pada tarikh yang ai tulis balik tu..
pe2 pon, dorang bukan blh bkawal depan umah korang doploh ompek jam..

bertawakal je la..

Kene tukarkan lagu Balik Kampung (sudirman)

Bismillah...
xTra vaGanza

Terima lah Salam Aidilfitri dan Salam maaf dari kami sekeluarga


mood sudah ke laut hari nie...
tahun nie bg chance mr bubu beraya kt Gombak...
rasanya mmg slaloo lik muo je...
kali nie mr bubu request lik sana
org lain sibuk balik kg, ai lik KL..
(kene tukar lagu Balik Kampung-sudirman kepada Balik Bandar)
tp pandai betoi la mr bubu amik hati..dia umpan ai jenjalan kt jalan TAR n SOGO...

ai cuti sminggu ..korang?
so klo senyap je blog nie, minta maaf ye..
sedang raya gile2 la tu...hehehehe

SALAM AIDILFITRI DAMN MAAF ZAHIR BATIN
Selamat bercuti...sama2 la kita elakkan pokai kocek balik bcuti nnt..

Telinga bawuuuuuuuu

Bismillah...
xTra vaGanza


owhhh kene habiskan ayat tajuk di atas nu
"telinga bawuuuuu tindik"

ya, baru tindik Rabu lepas..pas bbuka kt luar..(nmpk benau ko xg terawikh anak beranak)
ada anak pompuan kan...musti la nk tantek tantek...
tindik je, subang emas nyer nan ado laie...


sakit? tanya yang tuan punya badan...
tp ai respect la eirdiena...redha je apek n nyonya Poh Kong tu main telinga dia..conteng2 telinga dia...
mmg mesra tol la cina tu..pandai amik hati budak..

cube tgk rambut dia tu..dh pjg kan? syg nk potong..ramai dok puji2 curly dia..


 

memula mmg relax je dia...diam je... sekali kene tembak...
meraung gile2 punye...
mleleh2 air mata duyung...


upah tindik RM25..siap ngan subang smntara..nk beli emas, tgh mahal lg...tg la dulu...
tp kejap je nanges..sbb pujuk dia naik kete  nie..mlayang jap Rm10..
ye la nk sorang 1 main...

moh tgk vc nie..
sowi ye, "sile telengkan kapla"
ai xtau nape mr bubu amik vc nie cenggini

video


tingat zaman ai tindik dulu..
mak xbawak g kedai emas pon, tp g umah pak aji tukang sunat (dh arwah Pak Man Sengari tu)
nk tau dia pkai pe? minyak kapak sbg ubat kebas, n jarum jek!
berdetus ai dgr kulit telinga koyak..
sgt2 ngeri bile tnmpk sekali pisau utk sunat budak...

ms tu trus pkai subang mak..beratnye rasa..
dh rs mcm pjg telinga nie..mcm org suku kaum pe y kt sarawak tu...

Thursday, August 25, 2011

Zakat Fitrah dah bayo ke blom?

Bismillah...
xTra vaGanza


Mr bubu dah mnjalankan tugasnya sebagai seorg somi minggu lepas..
membayar zakat fitrah bnilai RM6.50 seorang utk kami anak beranak..


tu pon si isteri kene igtkan...
mujur jumpe amil kt Giant ms rembat hp pinky ai tu..

Jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA)

Bismillah...
xTra vaGanza




Jadual perjalanan yang dicadangkan untuk pengguna dari Lembah Klang ke utara dari Sabtu hingga Isnin ini iaitu :

•Perlis, Kedah dan Pulau Pinang ialah sebelum jam 12 tengah hari;

•Taiping, Kuala Kangsar dan Changkat Jering antara 12 tengah hari hingga 3 petang;

•Ipoh, Simpang Pulai dan Gopeng antara pukul 3 dan 6 petang;

•Tapah, Bidor, Slim River dan Tanjung Malim selepas 6 petang.


Bagi perjalanan dari selatan pula jadual yang dicadangkan bagi Johor ialah:


•Skudai, Johor Baharu, Senai dan Kulai sebelum 10 pagi;

•Ayer Hitam, Yong Peng dan Tangkak antara 10 pagi dan 1 petang;

•Melaka melalui Ayer Keroh antara 1 petang hingga 3 petang;

•Tampin dan Alor Gajah melalui Simpang Ampat antara 3 hingga 6 petang;

•Senawang, Port Dickson dan Seremban selepas 6 petang.



SEMOGA PERJALANAN ANDA SELAMAT

Pelaburan Emas

Bismillah...
xTra vaGanza


Gile mahal rege emas skrg nie..
gile pon xmcm tu

leh tgk rege semasa kt cni http://www.fgjam.org.my/

mcmana org nk kawen ye skrg nie...
ganti ngan emas putih je la..

eh, tapi, emas bukan syarat sah kawen kan...

alkisah ai de 1 cincin y patah dan 1 anting2.. 1 ye, bukan sepasang..
lg 1 ilang nyah mana...
lama ai simpan..so ms emas tgh naik lantun2 nie, ai g tolak kt TOMEI...
mula nk tolak kt POH KONG, tp poh kong nk barang y dbeli dr dia je...(nk resit pmbelian)

ai amik cash n bli something utk anak dare ni

erm...mana 1 yek...santek santek la..


ala...adik g loghat tgk rantai wat pe...
mana mama mampu bli rantai skrg nie..emas tgh mahal la dik..

ai bli kan ni je..ni je y mampu...


















 
loket E for Eirdiena...
rantai da de, loket je utk penyeri


plan klo emas turun, nk rembat lain..tp ntah bile la nk turun...
untung bli emas jongkong...y belum sadur..
hajat nk bli gak tp blum ada rejeki..byk lg y perlu didahulukan...

Wednesday, August 24, 2011

Berbuka di perkampungan Portugis

Bismillah...
xTra vaGanza

Smlm ai join berbuka puasa ngan sarjan n SM..
dah dorang ajak kan..harus bcuti memasak...
n harus jugak angkut anak n laki...hehehe

ada jemputan dari Permaisuri De Lisbon Hotel di perkampungan portugis
view mmg cantek, perairan selat Melaka


dulu asal nama hotel nie Lisbon Hotel..skrg myb Permaisuri hotel dah amik alih kot...
mknn, biasa2 je..tp mmg pelbagai la...
xdapek nk rasa semua..rs dh ketat perot dah...bukan mkn byk pon, tp minum air je lebih...

budak2 nie suka la, mkn mcm2..sume nk rasa..
sampaikan Eirdiena dgn selambanya cicah jari kt sambal belacan y ai amik n jilat..
rasa kau!



balik dr Portugis (eceh) singgah Mahkota Parade..ada habuan utk Eirdiena

jeng jeng jeng

Tetibe jd minah pinky dgn Samsung

Bismillah...
xTra vaGanza

nmpk terlalu keperempuanan kan...Ladies je y layak guna Samsung GT-C 3303i Pink ni
(SAMSUNG CHAMP)

Lelaki ada brannnnnnnn?

cute je..

ni citer weekend y lepas..ai jenjalan kat Tesco..sj jengah2 kios DIGI..
hajat nk tanya mende lain,tp tnmpk mende lain..

bukan apa, Samseng eh, samsung champ nie touch screen, tp cuma RM199
promosi hari raya katanya
ms tu cina tu kata, ada 3 kaler,pink,itam n putih..tp pink dh bis...

then beralih ke kios lain plak...
halamak...cutenye samsung pink nie...(mr bubu la y tunjuk kat ai kaler nie)
mr bubu mmg tau sgt la citarasa ai...
hati dh tkenan dah tu..dh jatuh hati gedebak gedebuk...
tp ai xtrus beli...

balik umah, sik tbayang je...ye la, kira murah la..
ai klo rege mahal2,ai xpandang...ikhlas, ai mmg xde duit nk bli mahal...
lebih baik bli emas ye tak? (sedang ikut rege emas dipasaran)
mr bubu pon still pkai hp y blh baling hanjing tu..gile tahan lasak..
ai sendiri pkai Nokia Supernova hampir 3tahun...(pon ada line kaler pink)

tanya2 mr bubu (still mintak izin) dia nmpk ok je..
kebtulan, esoknya dia gaji, n dia kata,sok tgk2 kt kiosk lain plak
mana tau de murah lagi, or dapat free gift y lebih...

soknya mr bubu tawaf Giant plak...cr si pinky nie...dpt la hadiah si vini nie..
gift nya cuma sarung hp, memori card n tinted je...

xcelli, ai xde la mintk kt mr bubu blikan, ai cuma mintak pndapat je...klo dia bagi, ai nk bli guna duit ai...
skali tu, dia bayar da......
huhuhu Alhamdulillah...syg ketat2 la kt mr bubu..

sekadar xmau ketinggalan zaman...hp nie pon sekadar utk sms,amik gambar, calling2, tenet2 cikit...
samsung y ai bli nie terhad cikit klo nk tenet..wifi pon nan ado...


mula2 agak tkial2 guna touch screen nie..sensitif tol. n lambat..
if emergency, dah payah coz sik ter touch mende lain...
klo hp lama tu, taip sms tutup mata pon blh...nk call mr bubu xpayah tgk button pon terer...
tp y ni,mmg kene ngadap..

Tuesday, August 23, 2011

Mee Bandung segera ADAMI

Bismillah...
xTra vaGanza


nk mudah?
guna y segera je

nk wat sndri, xkick..
nk kene udang kering byk...nk pekat likat, nk daging dll

so far, instant nie blh la....
tp tetap xblh lawan original punya..

Monday, August 22, 2011

WANITA TIDAK MENUTUP AURAT SELALU GUNA 13 ALASAN INI….

Bismillah...
xTra vaGanza

Pernah nasihat dan tegur kawan-kawan wanita anda yang tidak menutup aurat? Jom kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka:-

1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.
2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia”. Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, ” pakai tudung tak mestinya baik..bla…bla…bla…”
3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.
4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?
5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?
6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.
7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?
8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.
9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.
10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)
-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?
11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.
12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.
13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.


Copy from somewhere....Renung2kan...dan Selamat Beramal...

Jgn ditanya ai buat ape

Bismillah...
xTra vaGanza


yea yea nk raya
yea yea nk raya

mggu depan dh nk raya..tgl beberapa hari jek
dah kemas umah?
mr bubu ai dah bsemangat kemas umah...sbb ahad mggu depan dh lik Gombak
 kami xde la btukar bagai..pkai je la ape y ada...
lg pon, brg2 dlm umah nie baru lg...(thn 2009- lg smggu nk raya, pindah umah) 
kira kategori baru la kan..


langsir xpenah tukar..dah 2kali raya...tp baru thn nie basuh..kuang kuang
basuh then pasang balik trus...mr bubu la y paling layak bukak n pasang langsir
alasan ai : ketinggian tak mcukupi kikiki



pasang lampu lip lap y baru...
y lama dah rosak..

tukar mentol lampu kipas kuncup ai tu...
dh stahun xtukar pas mentol tbakar




depan pintu umah tu xde lampu..so agak gelap..
jadik,pasang lampu lip lap sdr ujung ke ujung umah


mcm2 mr bubu buat. nie sume dalam1 hari
basuh karpet n jemur...kemas umah...
sblm tu dia g pasar borong pas subuh...

ai? hehhe cuma pembantu jek...buat kerja2 amal y xmemerlukan tenaga y byk
xmemerlukan ketinggian y mlampau..(tanpa mr bubu, ai xmampu kemas sensorang)

Mr Bubu suami Mithali..kekeke (ayat ampu nie)

kami bsederhana je raya nie...

Saturday, August 20, 2011

Tempat borong baju raya kt Melaka

Bismillah...
xTra vaGanza


Ni la bangunan Keluargaku yang terletak di Bukit Baru..
mmg dekat benau dgn Masjid Al-Azeem (eh tu ejaan nama anak bujang aku)
Masjid Al-Azim.





kt cni korang blh borong bj dr y murah ke y mahal ala2 y kelawar tu..
bukan setaka bj kurungn baju melayu,bj moden pon ado..barang dapur pon ado..kasot pon ado...
senang kata, 1 tempat mcm2 ado..

baju kurung mmg murah..
stakat bj kurung biasa nie cuma serendah RM30 (RM29.90) 
bj kurung moden without manik2 cuma RM40 (RM 39.90)

ai dah xlarat nk g cni..dh 4 kali ulang alik bli n tukar saiz...
tiapkali datang, ada plak bj baru y lebih cantik dr y ai beli...
daripada ai menurut nafsu membeli byk2 baik jgn jejak kaki lg..huhuhu

minggu nie adalah mggu berkemas dan meng"oter" bj eirdiena y gelebeh besau tu...
mlm kang klo larat, jenjalan TAman Cempaka y amat popular dlm Melaka tu
(bhadapan Melaka sentral) 

Friday, August 19, 2011

Get addicted MyRaya gaming to win your share of RM25,000!



Bismillah...
xTra vaGanza

Get addicted #MyRaya gaming to win your share of RM25,000!


Get addicted gaming to win your share of RM25,000!

Hurray, Raya is around the corner!! Got your festive clothes? Your house is spick and span? Time to take a quick break, log on to Facebook and play Maybank’s My Raya game and you might just win a share of RM25,000!

Also, for every player registered, Maybank will be donating RM2 to charity. So be sure to tell your friends be a part of this charitable cause.

Double Bonus

Bismillah...
xTra vaGanza


Minggu lepas ai dapat cek, ala...cek insuran..
pandai ladia pilih time..elok2 sgt la dia hntr time2 nk raya nie

Isnin lepas kan dapat bonus, rabu nya plak cek nie, clear...
Alhamdulillah




tapi kan..cepat betol pengaliran wang tunai tu...
time xde bonus (gaji biasa) elok je belanja...

tapi bila ada duit lebih cikit, ada je y xcukup...ada je yang nk kene bayar..

Thursday, August 18, 2011

Orang muo kene le pandai wat Mee Bandung Muar

Bismillah...
xTra vaGanza


Today ai nk masak Mee Bandung Muar ye u ols...


tetibe nk wat Mee BAndung Muar bile dgr boss ai citer dia masak utk berbuka Mee Bandung Muar..
arghhhhh windu giler Mee bandung kt Tg Agas yang depan Sekolah Menengah Sains tu yang byk daging tu

erm..ai kan org muo..
org muo kene la pandai masak mee bandung

Ah! stakat guna perencah segera ADAMI tu, xpayah citer kung kang kung kang la cik yah oiiii

hehehe
ai guna y segera je..mudah.
tp y pasti perencah tu mmg dari muo hokeh!
terbayang telur goyang y diletak atas mee...

kriukkkkkkkk (bunyi perot)

Wednesday, August 17, 2011

Lupe beli biras..eh, beras

Bismillah...
xTra vaGanza

Smlm kan...xmemasal ai skuarga bebuka kt kedai...
gara2 lupe nk bli beras..
ye la, hari2 masak kan...heheeeee

mak ai kate,bekas beras jgn dtinggalkan kosong kontang...
xbaik..so smlm pon tgl 2 cupak je...
nk g bli, dh xsempat nk masak...
so mkn luar je la, n bli beras mlm tu
(ek elehhhhh kan senang citer ko mls masak cik yah)

pg nie plak, ai siap2 turunkan ayam dlm peti sejuk tu dr tempat beku...
nnt petang nk masak, xde la kejung sgt ayam tu nnt..plan nk masak lemak cili api
fuhhhh kasik terangkat jubur..hehehe

alih2 mr bubu kata, xpayah masak...
mlm nie ada jemputan Alumni Utem (Universiti Teknikal Malaysia)
tp kan, mr bubu je y alumni..ai nie numpang gediks je la kan...

harus angkut anak2 skali...

Tuesday, August 16, 2011

Bernafas balik Nuffnang gua

Bismillah...
xTra vaGanza


igtkan merajuk xmo datang lagi...

setelah hampir sbulan nanang sunyi dr BE, dan
setelah meng'cash out' hasil nanang mggu lepas,
br smlm muncul BE baru..tu pon satu jek...


jadikla dari xde langsung...
(jenuhnya nk tg RM50, mau stahun la gamaknya kan..kali nie nk tg RM200 plak)

Hikmah salah saiz

Bismillah...
xTra vaGanza


setel sudah persiapan bj2 raya..bj2 anak2 n mak pak skali
org Melaka tentu tau gedung Keluargaku...mmg senang nk bli bj2 raya sedondon kt citu
murah pon ye...


alkisah, ai g Keluargaku pada sabtu mlm 2mggu lepas..
ramai gile org


anak2 pon dah borink
siap baring2 atas lantai...
trus ai jd hulk y marah2 kt ctu..bahaya tol

tema tahun ni pinky...
bj azeem n mr bubu dh setel..seNang je cr bj dorang y lelaki nie..
ai xmo plain..ai nk bunge2..tu y susah tu




memula kenan bj eirdiena y nie



 
mr bubu dh fening2..bj ai, y kt tangan mr bubu tu
tp xde bj eirdiena plak serupa mcm tu...
so cancel bj pink ai tu..carik y lain..
then kenan plak y lain..tp still xde y sama ngan eidiena...
so tekat, g bayar je bj azeem, mr bubu n bj ai...
bj eirdiena carik kt tempat lain sbb dh lewat mlm...
bj melayu mr bubu y plain pink tu ad sulam kt kocek, n  kt leher cekak musang




balik umah br le prasan, kitaorg main bayar je, xterai2 pon..
mana xnya, ramai org kt fitting room tu..
sudahnya, bj ai n mr bubu xmuat...hehehe
bj ai saiz 36 mmg muat, tp xmanis la vini org nie seksi sgt..punggung ala-ala tonggek gitew...
nnt sakit mata mak mertua ai...hehehe
(thn nie raya gombak u ols...)

so, sok paginya (xberapa nk pg la, dh tghr) we ols g Keluargaku balik, nk tukar saiz bj mr bubu n ai..
owh...mujur dtg awal, org xberapa ramai, n baju pon elok dah tersusun ikot patern n saiz...
(mungkin ms g mlm, bj dh bselerak, so susah nk cr bj eirdiena)

setel, tukar saiz baju ai n mr bubu, naik kt tingkat atas, cr bj eirdiena lagi..
mana la tau, ada y cantik...n y kenan di hati..









owhhhhhhhhhh ai sgt2 hepi...
ai jumpe bj eirdiena y sama sejibik ngan bj ai...
cuma, saiz dia je besar cikit..xpe, leh oter...
syuker   syuker

ni la bj eirdiena y serupa sjibik ngan bj ai tu..
hehehhee


anggaran rege baju:
baju melayu mr bubu ada sulam cikit = tak sampai RM40
bj azeem y sejibik ngan mr bubu ada sulam = tak sampai RM30
bj kurung moden ai y ada manik2 cikit tu cuma RM80
bj eirdiena y sjibik tu RM70 (mahalnya bj ko nak...nk sjibik punya pasal..pokai abah)

Monday, August 15, 2011

Aaron Aziz n Family

Bismillah...
xTra vaGanza

Alololo...cumilnya anak Aaron Aziz nie...


rambut baru pas lik umrah yek Aaron...

Nabil wif bakal Isterinya

Bismillah...
xTra vaGanza






Nak baca lebih? jom skodeng blog abg Nara

Sminggu 3 kali masak siakap katanya...

Bismillah...
xTra vaGanza




Hari tu katanya mr bubu bli ikan siakap 3 ekor kan....
so harus mggu lepas masak mewah2 cikit...chewah..

rs xperlu makan luar dah...masak sndiri lg untung n bbaloi..
mcm2 blh masok...
tapi kekangan masa ngan bahan la kan..

bulan2 poso nie, tunjuk pic mknn pagi2 ok lg ek...korang lom lapar lg kan...
hehehe


ikan ptama yang jd mangsa, selamat jd 'Ikan siakap 3rasa"
saiz ikan y ni besar ckit dr 2 ekor lg...
grg ranggup2 then curahkan kuah 3 rasa tu



ikan y ke-2 ai wat stim je...stim dlm microwave je..sonang..
xpayah kotor2 kan pengukus...
blajar dr sorang pakcik..dia soh masukkan lobak asin ganti garam
nk aroma y bangkitkan nafsu, letak lengkuas dan daun pasli..
sure terangkat..



ikan y last, dh tau nk wat pe dah...
jus goreng ranggup2  n wat kuah kicap pekat..
mcm2 ada dlm kuah tu,carrot ada, nanas ada, tomato ada..



udang y skilo mr bubu bli tu, wat tom yam...
ori punyer tom yam..xde letak pes segera or kiub pon..
"tom yam putih udang"

tp xde la masak smp skilo...y penting,ada lengkuas..br naik bau..



klo nk tau,sume tu mkn utk bbuka je..xde lebihan utk sahur pon..
licin hbis mr bubu mkn...
tiap kali mkn,kne paksa cakap masakan ai nie sedap..
(klo xsedap, xkan licin kan...)

hari2 masak,sampai ilang ingatan segala resepi..
dah xtau nk masak pe..

ahad lepas xsempat g pasar borong..bli ayam je la ngan daging kt pasaraya...

Saturday, August 13, 2011

Jom undi mama Ummi n Eirdiena

Bismillah...
xTra vaGanza

Jom undi saya dalam contest MamyPoko nie..

https://apps.facebook.com/mamypoko/?page=gallery2.php&eid=14726

ada senang add la FB ai : bukhairiah@yahoo.com

Nk Vogue dan ada glowing skin?




Bismillah...
xTra vaGanza



MAD Deal of the Day: RM59 instead of RM498 for 90 mins Signature Facial + Toning & Firming Radio Dermal Treatment + Eye Treatment + Ear Candling + RM100 Facial Package Voucher from Aleema Beauty, Wangsa Maju.

Haven't been to a facial and spa treatment in ages? Take a look at the mirror, your worn out look is the perfect way to hit the spa.

There's always a way to look youthful & beautiful. Pamper yourself away!

Tell your friends about this deal and be rewarded with every purchase they make through your link.

Friday, August 12, 2011

3 EKOR SIAKAP & SEKILO UDANG

Bismillah...
xTra vaGanza


3 ekor ikan siakap



sekilo udang


total sume Rm20 jek!

3 ekor ikan siakap tu cuma RM10
sekilo udang pon RM10

mcmana dapat rege murah tu?
mr bubu ai la kan...rajin sgt g pasar borong pepagi buta pas sahur...

laki korang ada rajin pepagi buta g pasar?
huhuhu...
kebetulan pas sahur tu, subuh, trus g pasar..hari2 biasa, xdenya nk g..
ai pon xikot u ols...
xrajin...ai tdo balik bgelimpangan ngan anak2

Kad Kawen Norman Hakim ngan Memey

Bismillah...
xTra vaGanza

Ni la org slaloo bilang

"Onak dan ranjau sanggup ku hadapi"



akhirnya, settle gak masalah dorang...
nk kawen dah..
smoga bahagia hingga akhir hayat...
dh byk dugaan tempuh tu, xmo la cerai berai plak ye..

Thursday, August 11, 2011

Gaya si bujang ke dapur

Bismillah...
xTra vaGanza


Selalu kita tgk, ank pompuan je ke dapur...
tp ai ni tlabik...
anak bujang y slaloo menepek kat dapur



gelagat azeem mcincang cincau kt umah atok aji...
xhancur pon..badan je goyang lebey mcm iklan Nestea tu

Wednesday, August 10, 2011

Lima kerajaan negeri umum bayar bonus-t'ganu. pahang,kelantan, perak, n9

Bismillah...
xTra vaGanza


KUALA TERENGGANU: Kerajaan Terengganu, Pahang, Kelantan, Perak dan Negeri Sembilan merupakan lima kerajaan negeri yang setakat ini mengumumkan keputusan untuk mengikut langkah kerajaan pusat membayar bonus setengah bulan gaji kepada penjawat awam pada bulan ini.
"Kalau kerajaan pusat beri bonus, kita pun akan bagi sebagaimana jumlah yang dibayar kepada penjawat awam," kata Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said. 
Katanya ia melibatkan 20,000 penjawat awam termasuk pekerja badan berkanun.

Ahmad berkata bayaran itu melibatkan peruntukan RM10 juta

Luahan x-fiance Apek (penjaga gol Harimau Malaya)-Elia

Bismillah...
xTra vaGanza

Namun, disebalik segala kedukaan ini saya sangat bersyukur kehadrat Ilahi kerana Dia telah memberi ujian sebegini.Setelah melakukan solat istiqharah dan beberapa solat hajat, akhirnya Engkau beri petunjuk dan membuka “hijab” yg selama ini tertutup. Alhamdulillah kerana telah memilih hambamu yang serba kekurangan ini untuk diuji dan diberi petunjuk. Dan dengan ujian ini telah menjadikan saya lebih kuat dan tabah dari hari-hari sebelum. Saya yakin ada hikmah disebalik segala kejadian ni. Kebenaran itu walau pahit dan sukar diterima namun itu semua ketentuanMu. takdirMu ku terima dengan hati yang terbuka. Aku redha dengan segala yang telah Kau rancangkan ke atasku.




Tak perlulah dibahaskan punca sebenar keputusan kami untuk putuskan pertunangan ini. Tak guna kita saling menuding jari dan masalah pun tak akan selesai. Ini semua ketentuan takdir dari yang Maha Esa. Memang saya akui, masing-masing ada salah dan silap. Segala punca dan cerita secara details biarlah hanya saya, dia dan Allah sahaja yang tahu. Tak perlulah saya nak mengaibkan mana-mana pihak kerana banyak hati yang perlu saya jaga. The last thing i ever want to do is to hurt those people i truly love.
Selain itu, saya nak panjangkan ucapan terima kasih kepada keluarga tersayang yang telah banyak memberi sokongan sepanjang saya melalui frasa yang sukar ini. Terima kasih di atas doa dan nasihat yang tak putus-putus. Saya bersyukur sangat sebab ada keluarga yang sangat memahami dan mengambil berat soal diri ni. They’ve been by my side the whole time. Without them, i don’t know what would happen to me. Walaupon ada segelintir yang kurang berpuas hati dengan cara mereka meluahkan perasaan tapi pernah tak korang cuba letakkan diri korang di tempat mereka? Jika darah daging kamu sendiri disakiti, adakah kamu akan berdiam diri? I don’t know about u but other people have different ways of dealing things. So i would pretty much appreciate it if you guys berhentilah mengata atau menghina keluarga saya. Tapi if korang nak mengutuk juga terpulanglah. Kubur masing-masing, dosa tanggung sendiri ye dop?


anyway...semoga terus tabah...masing-punya bahagian kan..kita nie pon bukan tau untung nasib kita...
Related Posts with Thumbnails

Popular ker..