HeartBeat

mEh Kenal2

My Photo
Lebih dikenali dengan nama Bukhairiah yang thasil dari gabungan bunga2 chenta antara Bukhari dan Khairiah. Nama sebenar ai Ummi Khairiah Kassim...anak kelahiran Muo,Johor, bbintang Pisces tahun 1983...menetap dan mcari rezeki di Melaka...punya suami y romantika d amor,Ahmad Bukhari...punya sepasang anak,Ahmad Saiful Azeem dan Ummi Nur Eirdiena...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, April 24, 2014

' Pendatang'

Sampai hati ek pgil cik kuntum 'pendatang'.

Ni la keje dia. Dtg ntah kol bpe pg,bwk bantal n bunny dia, tdo celah ni... Ni klo mr bubu tsalah langkah, mau tperanjat ada org kt tepi katil..
Ada bilik sndr, tatap nk tdo bilik mama.. Dulu2 suka mnyelit sbelah ai, la ni ubah angin tmpt plak.

Tuesday, April 22, 2014

Program Membudayakan Al-Quran dan bengkel Hufaz

Sabtu ni anak2 mama ada program kt maktab.

Xpe,dr dok sesaja kt umah, then xg mana, baik g program y dsdiakn maktab. DIWAJIBKAN utk anak2 MATAQ.

Azeem dh biasa skolah pg-ptg. Eirdiena tu blh ke smp ptg? Huhu mau tdo gak cik kuntum mama.

Monday, April 21, 2014

Outing malam2 minggu

Mcm budak2 dok asrama plak nk outing2. Ye la smggu kuar umah g skolah,g keje je.

Jumaat malam adalah mlm outing. Anak2 sedia maklum dh.

"yea yea,hr ni hr jumaat. Pas blik ngaji kol 9pm, abah bwk jln2"

Xg jauh2 pun lepak pantai ke, bg main kt playground ke, xpun lepak mamak je.

Jumaat lepas, guna voucer free pizza dr Domino's then lepak pantai.. Bis mkn,blik tros.. Bukan nk jln jauh2, mcm ni pun anak2 dh hepi.

Saturday, April 19, 2014

Menyibuk2 kt Hr Keluarga taman org

Pg ni mnempel kt taman org. Teman eirdiena ptandingan mwarna.

Smentara dia mwarna, wt pemeriksaan kesihatan.

Alhamdulillah, tekanan darah ok, gula ok, ok2 sume la. BMI, 25! Hurm kene bg turun lg.

Eirdiena kaler mcmana pun mama xkisah.. Kita suka2 je

Wednesday, April 16, 2014

Khasiat Teh Hijau

Bismillah... xTra vaGanza Ai sekarang ni mengamalkan minum teh hijau...Dah lama juga la sejak tersalah bli teh kat Cameron hahaha. Nk amalkan supplement, mahal2 sumenya... ai lebih suka secara semula jadi... minum air rebus manjakani pun selalu... Ok, ni antara kebaikkan Teh Hijau: Di Jepun TEH HIJAU paling popular kerana mereka tahu khasiat teh tersebut. Dan teh mereka sedikit lain dari teh hijau yang ada di pasaran. Texture yang halus berbentuk serbuk dan dibancuh dengan cara tradisi mereka membuatkan teh hijau lebih rasa sedap dan kaya dengan vitamin A, B1, B12,C, E , K dan mineral seperti kalsium dan zat besi. Antara kebaikan yang kita boleh dapat dalam teh hijau •Penuh dengan antioksida - dimana boleh menolong mengurangkan lemak2 atau kolestrol dalam badan •Menjaga tekanan darah •Merawat batuk •Menguatkan sistem kekebalan tubuh melawan penyakit •Kaya dengan EGC (Epigallocatechin) dan GC (Gallocatechin) iaitu antioksida yang kuat serta dapat menolong mencegah dan menghancurkan sel2 kanser •Mencegah penyakit Kardiovaskular (penyakit jantung dan penyumbat arteri) •Menghilangkan stress dan menolong mengendurkan saraf •Boleh mencegah penyakit Demensia dan Amnesia •Meredakan gangguan seperti tidak boleh tidur dan gelisah •Kulit menjadi cantik, bersinat, rambut sehat, muda, bintik2 dan sebagainya •Baik untuk mengubati dan mencegah Osteoporosis (penyakit tulang) dari kereputan dan patah. Teh hijau juga mempunyai kalsium dan jika sesiapa tidak minum susu kerana rasanya maka bolehlah menggantikan dengan minuman teh hijau. Teh hijau bagus untuk pesakit KANSER kerana mempunyai antioksida yang kuat.

Tuesday, April 8, 2014

Zoo Melaka & Night Safari

Xperlu tg cuti skolah. Weekend pun blh dtg. Ni ntah utk kali ke brape dtg mlawat kwn2 kt dlm ni.

Tp 1st time dtg sejak dh diswastakan. If dulu ms gov handle, tiket cuma RM10 tp skrg sejak syrkt swasta y pgg, harga tiket utk adult RM15, kanak2 RM6.

Bezanya? Ntah,gelap. Dtg malam2 xnmpk sgt. Hahaha y pasti toilet y lbh selesa. Dulu, toilet pun takot2 je nk msuk

Thursday, April 3, 2014

Gambar terindah di Cowboy Town A Famosa

Cer zoom pose tbaik dr Cik Kuntum ai...

Related Posts with Thumbnails

Popular ker..