HeartBeat

mEh Kenal2

My photo
Lebih dikenali dengan nama Bukhairiah yang thasil dari gabungan bunga2 chenta antara Bukhari dan Khairiah. Nama sebenar ai Ummi Khairiah Kassim...anak kelahiran Muo,Johor, bbintang Pisces tahun 1983...menetap dan mcari rezeki di Melaka...punya suami y romantika d amor,Ahmad Bukhari...punya sepasang anak,Ahmad Saiful Azeem dan Ummi Nur Eirdiena...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, May 27, 2011

Saya sempat jumpa dia..kali terakhir

Bismillah...
xTra vaGanza

Alhamdulillah kawan saya selamat dkebumikn di Balai Panjang, Melaka maghrib smlm ..
alhamdulillah ai bkesempatan mlihatnya ketika dia mhembuskan nafas terakhir hingga dibawa ke rumah dan dmandikan, dkafankan...

pg smlm ketika mnerima berita,bagai nk luruh jantung...
jam 2 ptg ai n mr bubu ziarah di hospital...
ms tu ai tgk, jenazah masih dipasang alat2..
kata suami arwah, otaknya dh xbfungsi tp nadi masih ada..

jam 3 ptg doc datang dan tanggalkan alat2 tu...kami y berada di situ beramai2 mbaca yasin berulangkali...
menghrapkan keajaiban dari Ilahi
bacaan jantungnya mula tidak stabil...
semangat arwah benar2 nmpk..
sewaktu azan Asar bkumandang,bacaan nadi kembali tinggi

tapi xlama selepas itu kembali merosot
cuma dia pergi dgn tenang sekali...kami sendiri xnmpk bila dia pergi hingga doc sahkan..

Allah benar2 sayangkannya
Nas pergi hari ini selepas anak dalam kandungannya pergi Ahad lepas...

ai rs sgt sedih bila mmeluk ibunya..katanya...
"Nas dah xde..jgn la lupakan makcik ye nak...tgk2 la makcik..."

wlaupon ai bukan teman rapat,tp dulu kami ramai selalu borak2..jalan2..
bantu membantu bila antara kami tpaksa mlayan pelanggan y ramai dikaunter ptanyaan
arwah sgt ringan tulang wpon sbnrnya keje arwah pon byk..

arghhh...kenangan sumanya...bayangkan, mr bubu pun terasa khilangannya, kerana arwah benar2 ramah..

Semoga Allah Tempatkan arwah dan anaknya di tempat orang2 yang beriman...

AL- FATIHAH

4 comments:

@Z said...

ummi, apa punca arwah meninggal sebenarnya? dia ada apa2 sakit ke sblom ni? apa2pun, takziah buat keluarga arwah...

bukhairiah said...

kata doc, uri pecah mungkin sbb darah tinggi..tp b4 ni dia xde sejarah darah tinggi pun...doc (kbtulan kawan ummi)pun xtau nape jd gtu

liza said...

mrs bubu..rasenye kite sempat berjumpe semalam...tapi x kenal kan...best bace entry awk..teringat memory bersama arwah...semoga Allah senantiasa mencucuri rahamat ke atasnye..Al Fatihah

bukhairiah said...

liza...arwah mmg baik orgnyakan...bila org baik nie, sume org senang dgn dia..org akan suka dia..mcm kita suke dia..

saya ada kt icu smlm hingga jenazah dibawa ke rumah mertuanya..cuma xdapat ikot ke pengebumiannya sbb anak xsihat..

Related Posts with Thumbnails

Popular ker..