HeartBeat

mEh Kenal2

My photo
Lebih dikenali dengan nama Bukhairiah yang thasil dari gabungan bunga2 chenta antara Bukhari dan Khairiah. Nama sebenar ai Ummi Khairiah Kassim...anak kelahiran Muo,Johor, bbintang Pisces tahun 1983...menetap dan mcari rezeki di Melaka...punya suami y romantika d amor,Ahmad Bukhari...punya sepasang anak,Ahmad Saiful Azeem dan Ummi Nur Eirdiena...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, November 29, 2011

Jom Bercium- yang dh kawen jek

Bismillah...
xTra vaGanza

1 – Ciuman membantu menurunkan berat badan.
“Ciuman yang lama dan kerap membuat metabolisme membakar gula lebih cepat dari biasanya” kata Claire Potter, konsultan kebugaran majalah Cosmopolitan. Perhitungan lebih detailnya : ciuman yang biasa – biasa saja membakar 9 kalori. Itu berarti, anda memerlukan 389 kali ciuman untuk menurunkan berat badan setengah kilo.

- wah! byk tu

2 – Ciuman tak akan menularkan virus flu.
Mulut kita mengandung zat pertahanan alamiah, seperti antibodi dan enzim-enzim.
Perkara itu membuatkan virus influenza bertahan di dalam rongga mulut.

3 – Ciuman mencegah kerosakkan gigi.
“Setelah makan, mulut kita penuh dengan larutan gula dan saliva yang mengandung asam, yang menyebabkan terbentuknya plak gigi. Ciuman boleh menjadi proses pembersihan yang alamish, kata Dr. Peter Gorden, Dental Advisor pada British Dental Association.
“Ciuman mendorong saliva mengalir dan menurunkan plak ke tingkat normal,” lanjutnya.


- yarkkkk....

4 – Ciuman melambatkan proses penuaan wajah.
“Aktivitas ciuman membuat otot pipi bergerak. Dengan latihan semacam ini pipi tidak mudah kendur,” kata Potter.

- bagus nie...

5 – Ciuman menjadikan tubuh lebih sihat.
Bila kita bercium, jantung dan nadi kita akan berdenyut dengan laju. “Jika ciuman terasa menyenangkan, kita melepas adrenalin ke dalam aliran darah, jantung pun mengepam lebih banyak darah ke seluruh tubuh,” kata Dr.Susan Hotchkies.

6 – Ciuman menghilangkan stress.
Menurut konsultan stress, Michelle Kay Mc Nabb, ciuman dapat menurunkan ketegangan saraf adrenalin. Ciuman yang penuh gairah termasuk salah satu teknik relaks yang bagus.
“Saat mulut kita berada pada posisi berciuman, hampir dipastikan saat itu kita tengah tersenyum. Kerana emosi dan pergerakkan tubuh kita bergerak sangat erat, hampir tidak mungkin bila pada saat bersamaan di bibir yang sentiasa senyum, tapi di dalam hati tengah berada dalam emosi tinggi (stress), terangnya.
“Lagipula, saat berciuman tarikan nafas menjadi lebih dalam dan mata terpejam. Inilah yang kita lakukan saat relaksasi : menarik nafas panjang dan memejamkan mata. Sejenak kita keluar dari ketegangan” jelas Mcnabb lagi.

7 – Ciuman mengekalkan perhubungan.
“Bila berciuman, pasangan anda akan memberi kesempatan tentang daya tarikan seks diantara anda berdua. Ciuman pertama adalah cara terbaik untuk mengetahui apakah ada chemistry diantara anda berdua.”
kata Paul Brown, seorang ahli terapi seks.

8 – Ciuman membangkitkan rasa penghargaan terhadap diri sendiri.
“Saat berciuman, pastinya kita bahagia. Dan saat bahagia, kita merasakan hal-hal yang baik tentang diri sendiri,” ujar psikoterapis Paul Zeal.

9 – Ciuman menjadikan pasangan anda lebih sayangkan anda.
Setiap kali kita mencium pasangan kita, mereka akan merasakan diri mereka selalu disayangi dan dicintai. Seterusnya mengekalkan kasih sayang dalam perhubungan.

10 – Ciuman menjadikan pasangan kita sentiasa di lindungi.
Setiap kali kita mencium pasangan kita, mereka akan merasakan diri mereka selalu di lindungi dan selamat untuk berada disisi kita. Mereka percaya kepada kita untuk melindungi mereka dan akan sentiasa untuk bersama mereka.

–> Tetapi ingat, KAHWIN dulu baru boleh BERCIUM..!!


xkan baru2 kawen je nk bcium...
dh beranak pinak or y dh btahun2 kawen xnk teruskan ke.. 

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Popular ker..