HeartBeat

mEh Kenal2

My photo
Lebih dikenali dengan nama Bukhairiah yang thasil dari gabungan bunga2 chenta antara Bukhari dan Khairiah. Nama sebenar ai Ummi Khairiah Kassim...anak kelahiran Muo,Johor, bbintang Pisces tahun 1983...menetap dan mcari rezeki di Melaka...punya suami y romantika d amor,Ahmad Bukhari...punya sepasang anak,Ahmad Saiful Azeem dan Ummi Nur Eirdiena...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 22, 2010

Aku Bukan Org Kaya la weh....

Bismillah...
xTra vaGanza

Kita kan manusia biasa...
sume ada pasang surut...dan hidup macam roda..kejap kt atas, kejap kt bawah...

haihhhhhhhhhhh (ngeluh pjg...)
bila ada blog nie, sure la nk tayang pic2 family...nk citer pasal family....
sure la ai nk citer y hepi2 je...

xkan la nk publish citer2 y sedey2 slaloo...y masalah2 belaka..sape nk baca kan?
n masalah2 tu sume, wat simpanan sndr...xkan nk canang2?

ai bukan la golongan y senang lenang...ai pon ada masalah kewangan...
tp xkan ai nk canangkan 1 dunia kan...
bila masalah kewangan, itu rahsia laki bini je la kan...

tp ada y anggap ai n asben sudah senang lenang dsebabkan ada kedai makan sendiri
ada biz sendiri...n mula dapat tawaran katering...
tp org xtau, betapa susahnya nk mula balik dan bangkit dari kegagalan Restoran Laksa Shack dulu...
masa dia terduduk, menangis, siapa y ada disamping dia? xde sape kecuali ai y menangis bersama-sama
betapa susahnya ai nk suntik semangat balik pada diri sendiri n asben...
ai marah2 dia (bukan marah durhaka) sebab ai nk asben ai xulang balik kegagalan tu...

ai penah bpajak gadai...ai penah xde duit nk bli susu anak... ADA ORG AMIK TAU?
(bergenang plak mata ni)

ai sedih, susah hati sape tau?ai sendiri simpan...
kadang kesedihan tu, suami sendiri  pon xtau....

Org sekeliling akan lari bila anda dalam masalah, xterkecuali family sendiri...
tapi dorang akan datang balik, bila ada ura2 anda senang...


Kadang senyuman y terpamer tu, bukan menggambarkan situasi y sebenar...

Alhamdulillah, Allah masih bagi ai kekuatan untuk ai mengharungi susah senang bersama suami dan anak2...
Allah masih lagi buka pintu rezeki wpon pada satu ketika, rs terlalu sempit....


cuma nk kongsi ferasaan....

3 comments:

MRS. K said...

sabar je la yang..
manusia mmg camtu..

::Mamalyna:: said...

sabar berbanyak ummi... kat dunia nie macam2 pesen org tau...

.:: Mrs Z ::. said...

sabar ye mi.. mmg cenggitulah biasanya yg jd..ni dah kira umi & ayi dalam kategori kuat semangat blh bangun semula tu...sabar ye..

Related Posts with Thumbnails

Popular ker..