HeartBeat

mEh Kenal2

My photo
Lebih dikenali dengan nama Bukhairiah yang thasil dari gabungan bunga2 chenta antara Bukhari dan Khairiah. Nama sebenar ai Ummi Khairiah Kassim...anak kelahiran Muo,Johor, bbintang Pisces tahun 1983...menetap dan mcari rezeki di Melaka...punya suami y romantika d amor,Ahmad Bukhari...punya sepasang anak,Ahmad Saiful Azeem dan Ummi Nur Eirdiena...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, January 20, 2011

Budak 22 bulan merayau di hutan

Bismillah...
xTra vaGanza



SLIM RIVER: “Saya tidak menolak kemungkinan kehilangan cucu disebabkan unsur ghaib kerana secara logiknya, tidak munasabah kanak-kanak berusia setahun 10 bulan mampu berjalan kaki hampir tiga kilometer ke dalam hutan bersendirian dengan berkaki ayam.
“Apapun kami bersyukur kerana dia ditemui dalam keadaan sihat meskipun ada sedikit kesan calar dan tiada perkara buruk menimpanya,” kata Abdul Wahid Nordin, 52, datuk kepada Nor Aishah Umairah Zamzanuri yang ditemui selamat pagi semalam selepas hampir dua hari dilaporkan hilang.
Nor Aishah yang dijaga neneknya di Kampung Lintah, Kampung Ulu Slim, dekat sini, sementara ibu bapanya, Zamzanuri Salleh, 28, dan Nor Awani Abdul Khalid, 28, bekerja dan tinggal di Ipoh, ditemui dalam ladang getah kira-kira jam 7.30 pagi oleh dua Orang Asli yang kebetulan lalu di kawasan itu dan mendengar suara tangisannya.
Biarpun selepas lebih 18 jam bersendirian sejak dilaporkan hilang kira-kira jam 12 tengah hari kelmarin, selain sedikit calar di kaki dan kesan gigitan nyamuk di beberapa anggota badan, secara keseluruhan keadaan Nor Aishah sihat.

Namun, apa yang mencetuskan misteri ialah lokasi kanak-kanak itu ditemui iaitu dalam ladang getah di pinggir kampung berhampiran hutan dan kira-kira tiga kilometer dari rumah neneknya.
Malah, operasi mencari dan menyelamat yang disertai lebih 70 orang termasuk 25 anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Slim River yang diketuai Penolong Penguasa, Meor Mohd Ali Meor Husin, polis, penduduk kampung dengan dibantu unit anjing pengesan bomba, juga sudah mencari di sekitar kawasan berkenaan pada petang kelmarin, tapi gagal menemuinya.

Zamzanuri turut mengakui kehilangan anaknya itu agak misteri kerana lokasi kanak-kanak itu ditemui di tengah ladang getah berhampiran hutan dan jauh dari rumah penduduk.
“Apapun, saya anggap semua ini ketentuan Tuhan. Paling penting anak saya ditemui dalam keadaan selamat. Saya sangat bersyukur dan berterima kasih kepada semua pihak yang terbabit dalam operasi mencari sejak tengah hari semalam (kelmarin) dan berhajat mengadakan kenduri kesyukuran,” katanya.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Ibu Pejabat Daerah (IPD) Tanjung Malim, Deputi Superintendan Anuar Osman ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Popular ker..