HeartBeat

mEh Kenal2

My photo
Lebih dikenali dengan nama Bukhairiah yang thasil dari gabungan bunga2 chenta antara Bukhari dan Khairiah. Nama sebenar ai Ummi Khairiah Kassim...anak kelahiran Muo,Johor, bbintang Pisces tahun 1983...menetap dan mcari rezeki di Melaka...punya suami y romantika d amor,Ahmad Bukhari...punya sepasang anak,Ahmad Saiful Azeem dan Ummi Nur Eirdiena...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, April 23, 2010

Dasat ar budak2 skrg

Bismillah..
xTra vaGanza



'Dia ajak guru bergasak'

KUALA TERENGGANU: Pelajar tingkatan lima Sekolah Menengah Kebangsaan Manir, Engku Noor Wahidah Engku Anuar dikenakan tindakan buang sekolah bukan hanya kerana datang lewat.

Mengikut surat pemberitahuan salah laku disiplin sekolah dan tindakan tatatertib pelajar bertarikh 14 April yang dikirimkan kepada bapa pelajar, Engku Anuar Engku Abdullah, beberapa kesalahan lain menyebabkan jawatankuasa Lembaga Disiplin Tatatertib terpaksa mengambil tindakan membuang pelajar dari sekolah berkuat kuasa 18 April.

Surat yang ditandatangani Pengetua, Hassan Awang Mat turut menyenaraikan rekod ponteng kelas Pendidikan Islam pada 23 Mac dan lompat pagar untuk keluar sekolah pada hari sama. Kesalahan lain yang dinyatakan ialah tiba di sekolah pada jam 8 pagi pada 13 April, membawa lelaki yang mengaku bapa kepada pelajar yang kemudian menyerang seorang guru di bilik kaunseling, dan bercakap kasar serta bertindak biadab terhadap pengetua dan dua guru lain.


Surat yang ditunjukkan Engku Anuar berkenaan turut melampirkan laporan kejadian Selasa lalu di mana pelajar berusia 17 tahun yang menetap bersama keluarga di Taman Desa Putra, Manir, diarah pulang kerana datang lewat ke sekolah.


Engku Noor Wahidah juga dilaporkan membawa seorang lelaki yang mengaku bapanya masuk ke kawasan sekolah lebih sejam kemudian tanpa kebenaran pengawal keselamatan dan seterusnya menuju ke bilik disiplin untuk mencari guru berkenaan.


Menurut laporan itu, pelajar berkenaan bertemu dengan gurunya itu di bilik kaunseling dan mengajaknya bertumbuk di luar kawasan sekolah sebelum memaki hamun gurunya dengan kata-kata kesat.


Laporan itu juga menyebut lelaki yang mengaku bapa pelajar dilaporkan memasuki bilik kaunseling dan terus menolak kepala sebelum menampar pipi guru terbabit yang juga dicabar untuk memanggil suaminya agar dapat bersemuka dan ketika bertemu pengetua, lelaki berkenaan dikatakan meluahkan rasa tidak puas hatinya kepada guru terbabit kerana sering berdendam dengan Engku Noor Wahidah sebelum berkata: “kalau saya tak sabar, dah lama saya terajang muka cikgu ****** sampai pecah hancur muka dia.” Sementara itu, pengetua sekolah berkenaan ketika dihubungi Harian Metro enggan mengulas lanjut mengenai surat dan laporan yang dihantar kepada bapa pelajar.


“Sudah menjadi prosedur kami tidak boleh memberikan sebarang kenyataan kepada media,” katanya.


Sementara itu, Engku Anuar dan anaknya berkata, surat dan laporan yang turut menyenaraikan nama saksi kejadian banyak yang ditokok-tambah.


Kata nelayan berusia 45 tahun itu, dia tidak pernah menampar pipi guru berkenaan dan sentuhan tangannya ke kepala guru itu memang tidak disengajakannya.


Engku Noor Wahidah pula berkata, laporan berkenaan lebih kepada fitnah dan bukannya fakta menyebabkan dia sekeluarga mencari keadilan dan membuat laporan polis.


“Mereka membuat keputusan untuk membuang saya daripada sekolah tanpa mengetahui perkara sebenar dan cuma berdasarkan pengakuan saksi yang semuanya terdiri daripada guru sekolah yang juga rakan cikgu bermasalah dengan saya,” katanya yang mengaku masih risau memikirkan sekolah mana yang sanggup menerimanya selepas ini,” katanya
zaman2 kite dolu2 cukup hormatkan cikgu...ms tue, pe y cikgu ckp, ikot je, sampaikan mak n abh betolkan doa pe2 y ai bc pon ai xmo ikot...ai jwb "x, cikgu ckp bc mcm nie..." padahal ai y bc salah...

No comments:

Related Posts with Thumbnails

Popular ker..